Barbie Filmi Klasik Otomobil Pazarına Girdi: Aramalar %120 Arttı
Otomotiv tutkunları ve klasik araçlar için özel sigorta sağlayıcısı Hagerty şirketinin CEO’su McKeel Hagerty,Barbie sineması ile yeni neslin klasik araçlara olan tutkusunun arttığını belirtti.
Barbie sadece bir oyuncak markası değil, filmin fragmanının yayınlanmasından bu yana ortalıkta dolaşıyor. “Chevy Cabrio Corvette” Satın almak için yapılan aramaların %120 arttığı bildirildi. Bu aslında sürpriz değil. Çünkü tanınan kültür Barbie’yi hızla benimsedi ve kısa sürede pek çok şeyde onun izleri görülmeye başlandı.
Filmin arkasında parlak bir pazarlama dehası var.
Son zamanlarda her yerde gördüğümüz; daha doğrusu maruz kalıyoruz Barbie sineması aslında harika bir pazarlama örneği yapıldığını görebiliriz. Aslında, son zamanlarda klasik otomobillere olan talep bu trendin önemli bir modülü. Sosyal medyadan ve otomobil satış sitelerinden edinilen bilgilere göre son teknoloji dünyasında olmamıza rağmen insanlar artık eskiye gitmek istiyor.
Hagerty CEO’su McKeel Hagerty, klasik otomobillere olan ilginin yaz aylarında arttığını söylüyor.
“Filmlere, TV’ye ve plaja arabayla gitmek veya dışarıda eğlenceli bir şeyler yapmak gibi ideal yaz manzarasını gösteren her türlü medyaya uyuyor gibi görünüyor. Ve bu yaz, vintage pazarı için birden fazla yazdan daha sıcak.” ifadelerinde HagertyAslında toplumun tanınan kültürden kolayca etkilendiğini söylüyor.
Hagerty’ye göre klasik otomobillerin geleceği çok parlak.
Barbie filmindenArdından aramaların artması ve tanınan kültürün artan talebi doğrultusunda klasik otomobillerin çağdaş araçlardan daha fazla çıkış yapacağı söyleniyor.
Her araba geleceğin klasik arabasıdır mantığıyla yola çıkarsak klasik araba tutkusu bir nevi hobi olarak görülebilir. Bir sinema da bu tutkuyu tetikleyebilir. Öyle görünüyor BarbieTam olarak bunu yapmış gibi görünüyor.