Sağlık

21 Sağlık Sendikası SABİM Çatısı Altında Ortak Mücadele İçin Bir Araya Geldi

21 Sağlık Sendikasının oluşturduğu Sağlık ve Sosyal Hizmet Birlik ve Çaba Platformu (SABİM), 22 Temmuz günü 12:00-14:00 saatleri arasında Ankara Çukurambar Holiday Inn Otel’de toplandı. Düzenlenecek toplantının ardından SABİM adına Sendika Sıhhat Sen Genel Başkanı Ahmet Doğruyol basın açıklaması yaptı.

Sendika Sıhhat Sen Genel Başkanı Ahmet Doğruyol, 21 sağlık sendikasının tek tek bir araya gelmesinin çok değerli olduğuna değinerek, “Bu birlik, önümüzdeki dönemde sarı sendikaların sonunu getirecek. Bu sendikalar, siyasetin kontrolündeki sarı sendikaların adalet aramaktan uzak, diğer sendikaları yok etmek için bir yıl %1, bir yıl %2 barajı getirerek diğer sendikaların önünü kesme çabaları sonucunda oluşmuştur. Siyaset kullanarak getirdikleri o barajlar sarı birliklerin sonu olacak. 21 sendikanın ortak paydada ve asgari ortak paydada buluşması, bir araya gelmesi ve ortak eylem planları yapması çok değerli. Bugün Ankara’da gerçekleştirilen bu toplantı ve ortak iş birliğinin tüm illerimize yayılacağına inanıyoruz.”

“21 Sağlık Sendikasının SABİM Çatısı Altında Ortak Açıklama Yapması Çok Önemli”

“21 Sağlık Sendikasının SABİM Çatısı Altında Ortak Açıklama Yapması Çok Önemli”

Birlik Sıhhat Sen Genel Lideri Doğruyol da vatandaş nezdinde maalesef itibarını yitiren TÜİK’in enflasyon oranlarını artırmasının bugüne kadar yapılan toplu iş sözleşmelerinde sıfır zam anlamına geldiğini söyledi. Doğruyol, “21 sağlık sendikasının asgari müştereklerde SABİM çatısı altında birleşmesi ve ortak açıklama yaparak ortak taleplerini dile getirmesi çok önemli.”
SABİM Platformu; Şiddet, Mali Haklar, Kişilik Hakları, Çalışma Koşulları ve Liyakat şeklinde 5 ana başlık altında 5’i;

Şiddet

1. Sağlık Bakanlığı bünyesinde ilgili tüm meslek kuruluşlarının ve sendikaların temsil edildiği Şiddetle Mücadele Komisyonu oluşturulmalıdır.
2. Aktif yasal düzenlemelerin yanı sıra kamu çalışanlarına yönelik şiddet olaylarının önlenmesi için işyerlerinde gerekli teknik önlemler alınmalı ve ilgili birimler kurulmalıdır.
3. Beyaz kod veren sağlık çalışanı olay günü idari izinli sayılmalıdır.
4. Aile sağlığı birimlerinde güvenlik görevlisi bulunmalıdır. Bu güvenlik görevlilerinin mali ve sosyal hakları
Sağlık Bakanlığı tarafından karşılanmalıdır.
5. Şiddet kadar kurumlarda yıldırmanın da değeri anlaşılmalı ve ilgili mevzuat düzenlenmelidir.

Mali Haklar

1. Tüm sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının ücretleri, yoksulluk sınırının üzerindeki en düşük memur maaşına yükseltilerek, emekli maaşına yansıtılacak şekilde tek kalem maaş olarak ödenmelidir. Uzman hekim maaşı yoksulluk sınırının üç katı olacak şekilde düzenlenmeli; Tüm sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının maaşları da eğitim düzeyi, hizmet yılı, mesleki sorumluluklar ve riskler dikkate alınarak yeniden belirlenmelidir. Tüm çalışanlar için vergi oranı %15 olarak sabitlenmelidir.
2. Saat ücreti aylık saat ücretinin en az iki katı olarak ödenmelidir. Riskli birim, gece mesaisi ve resmi ve dini bayramlarda bu gümrük vergileri %100 artırılmalıdır. Koruma bedellerinin en geç takip eden ayın 15’inde genel bütçeden ödenmesine karar verilmelidir.
3. Tüm kamu sağlığı ve sosyal hizmet çalışanlarına tatillerinde ve mesleki kutlamalarında (14 Mart Tıp Bayramı, Hemşireler Günü, Ebeler Günü, Paramedik Günü vb.) maaş bedeli ödenmelidir. Ayrıca tüm sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarına yılda iki kez bir maaş tutarında ikramiye verilmelidir.
4. Aile hekimleri ve aile sağlığı çalışanlarından yıllık izin, ölüm izni ve hastalık bildirimlerinde maaş kesintisi yapılmamalıdır. Aile sağlığı çalışanları için 1,5 olan tavan fiyat katsayısı 3’e çıkarılmalıdır. ASM gider ödeneği kalem oranları; Sosyo-gelişmişlik ödemesinde bölge oranları ve deprem bölgesi öncelikli olarak güncellenmeli ve çarpan katsayısı; Aile Hekimliği Sözleşmesi ve Ödeme Yönetmeliği’ndeki ilk 1000 puana kadar olan hakediş kalem katsayısı %100 artırılmalıdır. ASM’ler, güvenli fiziksel koşullarla halk tarafından inşa edilmelidir. Bunlar gerçekleşinceye kadar ASM’lerin kira, işçilik ve her türlü giderleri merkezi bütçeden karşılanmalıdır.
5. Aile hekimliği dahil tüm sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarına; giyim yardımı, aile yardımı, çocuk yardımı, kira yardımı, ölüm yardımı ve yol yardımı mevcut ekonomik rakamlara ve hizmet bölge ve kümelerine göre belirlenmeli ve ödenmelidir. Afet bölgelerinde görev yapan sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının barınma ihtiyaçları ivedilikle karşılanmalıdır.

Kişisel Haklar

1. Fiili hizmet süresindeki artış (amortisman hakkı) tüm sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarını kapsayacak şekilde geriye dönük olarak yılda 90 gün olarak yeniden düzenlenmelidir.
2. Kamuda sözleşmeli istihdam ve hizmet alım sözleşmelerine son verilmeli, ekipli ve güvenceli çalışma şekli sağlanmalıdır. Yüksek lisans eğitimini tamamlayarak YÖK tarafından tanınan alanlarda uzmanlık kazananlar için bir ekip oluşturulmalı ve istihdam edilen çalışanlara uzmanlık tazminatı verilmelidir.
3. Yüz yüze veya uzaktan yapılan hizmet içi eğitimlerin süresi çalışma saatinden sayılmalı, mesai saatleri dışında yapılan eğitimler için vardiya ücreti ödenmelidir.
4. 5510 ve 5434 sayılı kanunlara göre emekli ile memur arasındaki emeklilik farkı giderilmelidir.
5. Sağlık ve sosyal hizmet kolu bünyesindeki kurum ve kuruluşlarda mazeret atamalarında aile birliğini engelleyen sınırlamalar kaldırılmalıdır. Üniversite hastanelerinin ortasındaki atama sorunu çözülmelidir.

Çalışma şartları

1. Sağlık ve toplum hizmeti çalışanları takım unvanlarına uygun pozisyonlarda çalıştırılmalıdır.
2. Eşi vefat eden veya boşanma nedeniyle çocuğu velayet verilen sağlık çalışanına gece nöbeti
verilmemelidir.
3. Hastanelerde 10 yaş altı çocukları ile nöbet tutan sağlık çalışanları için nöbetçi çocuklarının bakım ve iaşesi
Gözetim için 7/24 hizmet veren kreş tesisleri işletme tarafından sağlanmalıdır.
4. Sağlık çalışanlarının iş yükünü artıran işçi eksikliği giderilmeli ve gerekli işçi istihdamı sağlanmalıdır.
Kamuda farklı istihdam modelleri ortadan kaldırılmalıdır.
5. OECD bilgilerini ve hasta başına sağlık çalışanı verilerini dikkate almak ve ortalamalara dikkat etmek
sağlık çalışanı atamaları yeterli düzeyde yapılmalıdır.

Liyakat

1. Yükseltme sınavlarında mülakat kaldırılmalıdır.
2. Sözleşme yönetimi modeli terk edilmelidir; tüm yöneticiler, liyakat ve liyakat ölçütlerine göre,
göre atanmalıdır.
3. Tüm birim amirlerinin belirlenmesinde; objektif ve liyakate uygun kişiler aday ve işyeri çalışanı olabilir
Belirli bir süre için görüşlerin alınacağı ve seçileceği bir sistem yönetmelikle düzenlenmelidir.
4. Yönetici pozisyonunda görev yapanlar sendika üyesi olamayanlar kapsamına alınmalıdır.
5. Sendikaya üyelik ve ayrılma işlemleri e-Devlet üzerinden yapılmalıdır.

altunhisarajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu